Wieś Żabiniec w liczbach
(mapy, kod pocztowy, atrakcje, edukacja, kierunkowy, statystyki, zabytki, tabele, linie kolejowe, drogi publiczne)

Wieś Żabiniec - Podstawowe informacje

Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
  • Wieś Żabiniec to wieś leżąca w gminie Topólka. Należy do województwa kujawsko-pomorskiego, powiatu radziejowskiego. Identyfikator miejscowości Żabiniec w systemie SIMC to 0870764, a współrzędne GPS wsi Żabiniec to (18.626111, 52.477222).
  • 87-875 Kod pocztowy
  • (+48) 54 Numer kierunkowy
  • CRA Tablice rejestracyjne
Wieś Żabiniec na mapie
Identyfikatory
  • 18.62611152.477222 Współrzędne GPS
  • 0870764 Kod SIMC

Wieś Żabiniec - Zabytki i atrakcje(atrakcje, formy ochrony przyrody)

• Formy ochrony przyrody we wsi Żabiniec
    (Źródło: CRFOP, 30.VI.2017)

• Według danych Centralnego Rejestru From Ochrony Przyrody (CRFOP) z dnia 30.06.2017 na obszarze wsi Żabiniec znajduje się jedna forma ochrony przyrody. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka form ochrony przyrody, która ma wpływ na obiekty prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie form ochrony przyrody.
  • Interaktywna mapa form ochrony przyrody we wsi Żabiniec
    Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
    • Jezioro Głuszyńskie - obszar chronionego krajobrazuOpis: OChK Jezioro Głuszyńskie pod względem fizyczno-geograficznym położony jest na obszarze Pojezierza Wielkopolsko-Kujawskiego a pod względem geomorfologicznym leży w obrębie Wysoczyzny Kujawskiej. Rzeźba powierzchni terenu charakteryzuje się dużym urozmaiceniem co wynika z rzeźbotwórczej działalności lądolodu wód lodowcowych oraz postglacjalnych procesów erozyjnych. Głównym elementem hydrograficznym jest Jezioro Głuszyńskie zajmujące powierzchnię 608 ha. Jest to klasyczne jezioro rynnowe charakteryzujące się wydłużonym kształtem dużymi i zróżnicowanymi głębokościami oraz bardzo urozmaiconą linią brzegową i stromymi brzegami. Uzupełnienie sieci wodnej stanowią jeziora: Czarny Bród i Chalno rzeka Zgłowiączka /fragment górnego odcinka/ oraz system stawów drobnych oczek wodnych i cieków. Zasadniczym składnikiem szaty roślinnej są lasy zajmujące powierzchnię 576 ha co stanowi zaledwie 9 6% ogólnej powierzchni oraz ważne z ekologicznego punktu widzenia kompleksy łąkowo-bagienne. Podstawą utworzenia obszaru chronionego krajobrazu jest ochrona krajobrazu i naturalnych warunków środowiska przyrodniczego w tym: Jezioro Głuszyńskie które wraz z przyległym kompleksem bagien stanowi obszar źródłowy rzeki Zgłowiączki miejsca ostojowe i lęgowe dla łąkowej wodnej trzcinowej awifauny wyjątkowe walory krajobrazowe jeziora i terenów do niego przyległych m.in. kompleks leśny Lasu Orle mający duże znaczenie ekologiczne dla prawie bezleśnych Kujaw., Data ustanowienia: 1983-01-01, Opis granicy: Poczynając od południa granica biegnie od miejscowości Władysławowo duktem leśnym wzdłuż południowej granicy oddziałów leśnych nr 06-05-1-03-104 do 99 poprzez kompleks Lasów Orle do miejscowości Kamieńczyk. Następnie drogą polną poprzez miejscowości Olszak Chalno-Parcele granica dochodzi do wsi Chalno i dalej drogą polną biegnącą wzdłuż jeziora Chalińskiego skręca na zachód gdzie po przekroczeniu rzeki Zgłowiączki granica przekraczając drogę Topólka-Orle przyjmuje kierunek północny. Dalej biegnąc wzdłuż zachodniej strony drogi powiatowej nr 2826C Rybiny-Faliszewo dochodzi do wsi Opielanka po minięciu której skręca na wschód. Dalej biegnąc wzdłuż południowego brzegu drogi dochodzi do wsi Iłowo. Dalej biegnąc wzdłuż zachodniej strony drogi i przyjmując kierunek północny a potem północno-zachodni dochodzi do wsi Czarnocice. We wsi Czarnocice przyjmuje kierunek północny i biegnie wzdłuż zachodniej strony drogi poprzez wieś Raciny do wsi Faliszewo. We wsi Faliszewo przyjmuje kierunek południowy i biegnąc wzdłuż drogi mija wsie Kolonię Stróżewo Stróżewo Kolonię Morzyce Dąbrówka Głuszyn Kolonia Głuszyn i Stefanowo aż do wsi Potołówek. Z Potołówka granica biegnie drogą polną wzdłuż krawędzi rynny w kierunku północno-zachodnim przez oddziały leśne nr 06-05-1-02-82 i 81 do miejscowości Świesz gdzie zawraca biegnąc w kierunku południowym wzdłuż oddziału leśnego nr 06-05-1-02-81A a następnie północną stroną drogi przez wieś Lubsin Huby. Po dojściu do oddziału leśnego nr 06-05-1-02-83A skręca wzdłuż jego południowej granicy w kierunku zachodnim do Góry Jaźwica którą okrąża wzdłuż zachodniej i południowej granicy oddziału leśnego nr 06-05-1-02-83. Następnie wzdłuż drogi polnej zachodniej i północnej krawędzi lasu oraz wzdłuż rowu biegnie do przysiółka Malina w rejonie linii kolejowej Śląsk-Porty gdzie granica skręca w kierunku południowym i biegnąc wzdłuż wschodniego brzegu drogi mija wsie Zakręta Białe Błota wzdłuż oddziałów leśnych nr 06-05-1-02-117A i 116 dochodzi do wsi Bycz. Tam przyjmując kierunek południowy biegnie wzdłuż wschodniej strony drogi prowadzącej do granicy województwa Kujawsko-Pomorskiego z województwem wielkopolskim a dalej wzdłuż tej granicy do wsi Władysławowo., Powierzchnia: 5935.56 ha

Wieś Żabiniec - Transport i komunikacja(drogi publiczne przechodzące przez Wieś Żabiniec i ich kategorie, przebieg dróg, linie kolejowe, stacje kolejowe, przebieg linii kolejowych)

Posiadamy również rozbudowane statystyki o zarejestrowanych pojazdach, wraz z ich typem, wiekiem oraz wieloma innymi cechami. Niestety dane te nie są dostępne dla jednostek administracyjnych mniejszych od powiatów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi bezpośrednio na stronie powiatu radziejowskiego.

gmina Topólka - wypadki drogowe Powiat radziejowski - dane o pojazdach
  • Drogi publiczne

• Przez Wieś Żabiniec nie przechodzi żadna droga publiczna zaliczana do kategorii wojewódzkiej lub wyższej. Poniżej znajduje się lista takich dróg w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem miejscowości, przez które przechodzi dana trasa).
    • DW 266droga wojewódzka nr 266(Ciechocinek - Nowy Ciechocinek - Odolion - Aleksandrów Kujawski - Służewo - Wólka - Przybranowo - Poczałkowo - Przybranówek - Straszewo - Seroczki - Zakrzewo - Kuczkowo - Sędzinek - Sędzin - Dęby - Dobre - Bieganowo - Radziejów - Świątniki - Karczewo - Piotrków Kujawski - Stanisławowo - Tomisławice - Janowice - Wierzbinek - Chlebowo - Łysek - Sompolno - Lubstów - Młynek - Marianowo - Bilczew - Kramsk - Lichnowo - Święte - Patrzyków - Konin)
    • DW 267droga wojewódzka nr 267(Ujma Duża - Ujma Mała - Pocierzyn - Sęczkowo - Kościelna Wieś - Pułkownikowo - Osięciny - Samszyce - Witowo - Faliszewo - Stróżewo - Nowy Dwór - Bytoń - Świesz - Palczewo - Piotrków Kujawski)
    • DW 269droga wojewódzka nr 269(Szczerkowo - Sompolinek - Ośno Dolne - Lubotyń - Bogusławice - Grochowiska - Izbica Kujawska - Józefowo - Chotel - Błenna - Rybno - Chrustowo - Cetty - Strzygi - Strzyżki - Huta Chodecka - Chodecz - Wola Adamowa - Choceń - Zakrzewek - Wilkowiczki - Czerniewice - Czerniewiczki - Kowal)
  • Linie kolejowe

• Przez Wieś Żabiniec nie przechodzi żadna linia kolejowa wykorzystywana do ruchu pasażerskiego lub towarowego. Poniżej znajduje się lista takich linii w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem stacji kolejowych/przystanków osobowych, przez które przechodzi dana linia).
    • LK 131Linia kolejowa nr 131: Chorzów Batory - Tczew [o znaczeniu państwowym] (Chorzów Batory - Chorzów Miasto - Chorzów Stary - Bytom - Bytom Karb - Bytom Północny - Radzionków Rojca - Radzionków - Nakło Śląskie - Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie - Zwierzyniec - Kalety - Strzebiń - Boronów - Herby Nowe - Puszczew - Wręczyca - Kłobuck - Mokra Częstochowska - Miedźno - Annolesie - Więcki - Działoszyn - Sadowiec - Chorzew Siemkowice - Huta - Rusiec Łódzki - Chociw Łaski - Siedlce Łaskie - Kozuby - Kustrzyce - Zduńska Wola Karsznice Południowe - Zduńska Wola Karsznice - Szadek - Otok - Poddębice - Kłudna - Kraski - Dąbie nad Nerem - Ponętów - Lipie Góry - Babiak - Lubotyń - Zaryń - Piotrków Kujawski - Chełmce - Bachorce - Karczyn - Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Tabor Kolejowy - Inowrocław - Jaksice - Złotniki Kujawskie - Nowa Wieś Wielka - Chmielniki Bydgoskie - Brzoza Bydgoska - Trzciniec - Bydgoszcz Błonie - Bydgoszcz Główna - Rynkowo Wiadukt - Maksymilianowo - Kotomierz - Pruszcz Pomorski - Parlin - Terespol Pomorski - Laskowice Pomorskie - Warlubie - Twarda Góra - Smętowo - Majewo - Morzeszczyn - Kulice Tczewskie - Pelplin - Subkowy - Czarlin - Tczew)