Wieś Zajeziorze w liczbach
(mapy, kod pocztowy, atrakcje, edukacja, kierunkowy, statystyki, zabytki, tabele, linie kolejowe, drogi publiczne)

Wieś Zajeziorze - Podstawowe informacje

Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
  • Wieś Zajeziorze to wieś leżąca w gminie Skępe. Należy do województwa kujawsko-pomorskiego, powiatu lipnowskiego. Identyfikator miejscowości Zajeziorze w systemie SIMC to 0869502, a współrzędne GPS wsi Zajeziorze to (19.363611, 52.853889).
  • 87-630 Kod pocztowy
  • (+48) 54 Numer kierunkowy
  • CLI Tablice rejestracyjne
Wieś Zajeziorze na mapie
Identyfikatory
  • 19.36361152.853889 Współrzędne GPS
  • 0869502 Kod SIMC

Wieś Zajeziorze - Zabytki i atrakcje(atrakcje, formy ochrony przyrody)

• Formy ochrony przyrody we wsi Zajeziorze
    (Źródło: CRFOP, 30.VI.2017)

• Według danych Centralnego Rejestru From Ochrony Przyrody (CRFOP) z dnia 30.06.2017 na obszarze wsi Zajeziorze znajduje się jedna forma ochrony przyrody. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka form ochrony przyrody, która ma wpływ na obiekty prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie form ochrony przyrody.
  • Interaktywna mapa form ochrony przyrody we wsi Zajeziorze
    Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
    • Jezioro Skępskie - obszar chronionego krajobrazuOpis: Obszar ten położony jest w obrębie Wysoczyzny Dobrzyńskiej we wschodniej części Sandru Skrwy. Rzeźba powierzchni terenu charakteryzuje się stosunkowo małymi spadkami. Pewne ożywienie do orografii wprowadzają zagłębienia rynnowe wypełnione na ogół wodami jezior oraz dolina rzeki Mień. W kompleksie leśnym na południu występują również formy eoliczne wykształcone w postaci niedużych wydm. Oś hydrograficzną omawianego terenu stanowi rzeka Mień która przepływa przez kompleks stawów i zespół jezior skępskich. W zespole jezior największym jest Jezioro Skępskie Wielkie zajmujące powierzchnię 120 ha. Uzupełnienie sieci wodnej stanowią jeziora: Skępskie Małe Święte Mielno rzeka Mień kompleks stawów jezioro Łąkie oraz system cieków i drobnych oczek wodnych. Głównym składnikiem szaty roślinnej są lasy zajmujące powierzchnię około 4000 ha; są to w przeważającej części bory sosnowe głównie suche. Istotnym elementem użytkowania terenu są łąki., Data ustanowienia: 1983-01-01, Opis granicy: Granice obszaru oparto wyraźnie o naturalne i antropogeniczne linie terenowe oraz granice administracyjne. Granica bierze swój początek we wsi Karnkowo. Następnie biegnie w kierunku wschodnim południowym skrajem drogi krajowej numer 10 do miasta Skępe. W miejscu gdzie droga krajowa odbija na północ granica biegnie prosto drogą dochodząc do wsi Wioska. Mijając zabudowania Wioski granica skręca na północ przecina linię kolejową numer 27 (Nasielsk - Toruń) i biegnie wzdłuż cieku przecinając drogę krajową numer 10. Następnie biegnie drogami polnymi na północ przecinając grunty miejscowości Kierz i Huta Łąkie skręca na wschód i drogami polnymi kieruje się do miejscowości Łąkie. Przyjmując kierunek wschodni otacza od północy jezioro Łąkie gdzie przecina kompleks leśny biegnąc wzdłuż linii wysokiego napięcia biegnie w kierunku przysiółka Turka. Zaraz za wsią Turka granica skręca na południowy wschód i biegnie wzdłuż ściany lasu a następnie drogami lokalnymi do miejscowości Sachalin i dalej biegnie w kierunku południowo-wschodnim docierając do drogi krajowej numer 10. Dalej biegnie drogą krajową numer 10 docierając do granicy województwa Kujawsko-Pomorskiego i mazowieckiego. Wspólna granica województwa i obszaru krajobrazu chronionego utrzymuje się do miejscowości Boguchwała. Jedynie we wsi Kukowo granica w niewielkim stopniu nie pokrywa się z granicą województwa gdyż biegnie drogą wiodącą przez wieś Kukowo. W miejscowości Boguchwała granice się rozdzielają. Granica obszaru skręca w kierunku zachodnim i biegnie drogą gruntową do miejscowości Boguchwała. Tam skręca na południe i biegnie drogą lokalną do miejscowości Gorzeszyn. Tutaj skręca ponownie na zachód i biegnie drogą gminną numer 170323C aż osiągnie ścianę lasu nieopodal miejscowości Obóz. Skrajem lasu dociera do miejscowości Huta. Stąd granica biegnie cały czas na zachód duktem leśnym poprzez oddziały leśne o numerach 202 203 204 205 206 dochodząc do drogi wojewódzkiej numer 559 (Lipno - Płock). Przecina drogę wojewódzką i dociera do miejscowości Suradówek biegnąc dalej w kierunku północno-zachodnim drogami gminnymi numer 170808C i 170519C dochodzi do miejscowości Głodowo. Mija wieś Głodowo i biegnie na północ przecinając drogę wojewódzką numer 559 dociera do kompleksu leśnego wzdłuż którego podąża na zachód następnie na północ przecinając rzekę Mień i skręca na wschód nadal biegnąc wzdłuż kompleksu leśnego. Mija grunty wsi Nagórzynek i skręca na północ nadal biegnąc wzdłuż ściany lasu dochodzi do miejscowości Karnkowo gdzie granica rozpoczynała bieg., Powierzchnia: 12641.48 ha

Wieś Zajeziorze - Transport i komunikacja(drogi publiczne przechodzące przez Wieś Zajeziorze i ich kategorie, przebieg dróg, linie kolejowe, stacje kolejowe, przebieg linii kolejowych)

Posiadamy również rozbudowane statystyki o zarejestrowanych pojazdach, wraz z ich typem, wiekiem oraz wieloma innymi cechami. Niestety dane te nie są dostępne dla jednostek administracyjnych mniejszych od powiatów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi bezpośrednio na stronie powiatu lipnowskiego.

gmina Skępe - wypadki drogowe Powiat lipnowski - dane o pojazdach
  • Drogi publiczne

• Przez Wieś Zajeziorze nie przechodzi żadna droga publiczna zaliczana do kategorii wojewódzkiej lub wyższej. Poniżej znajduje się lista takich dróg w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem miejscowości, przez które przechodzi dana trasa).
    • DK 10droga krajowa nr 10(granica (Niemcy) - Lubieszyn - Dołuje - Skarbimierzyce - Mierzyn - Szczecin - Motaniec - Morzyczyn - Stargard Szczeciński - Krąpiel - Suchań - Wapnica - Recz - Wielgoszcz - Prostynia - Cybowo - Kalisz Pomorski - Łowicz Małecki - Mirosławiec - Kalinówka - Piecnik - Jabłonowo - Lubno - Wałcz - Witankowo - Nowa Łubianka - Stara Łubianka - Piła - Śmiłowo - Grabówno - Okaliniec - Pobórka Wielka - Tomaszewo - Kosztowo - Wyrzysk - Ruda - Mrozowo - Sadki - Śmielin - Lubaszcz - Nakło Nad Notecią - Trzeciewnica - Ślesin - Minikowo - Strzelewo - Kamieniec - Kruszyn - Pawłówek - Lisi Ogon - Białe Błota - Bydgoszcz - Makowiska - Solec Kujawski - Przyłubie - Cierpice - Toruń - Lubicz Dolny - Lubicz - Lubicz Górny - Brzozówka - Głogowo - Dobrzejewice - Zawały - Kawęczyn - Obrowo - Zębówiec - Ciernikówko - Czernikowo - Wygoda - Steklin - Wola - Kikół - Konotopie - Złotopole - Lipno - Karnkowo - Skępe - Wólka - Blinno - Gójsk - Sierpc - Borkowo Kościelne - Kisielewo - Grąbiec - Żytowo - Jeżewo - Szumanie-Bakalary - Bełkowo - Drobin - Tupadły - Rogotwórsk - Sokolniki - Dłużniewo Duże - Marychnów - Góra - Krzywanice - Dzierzążnia - Gumowo - Siekluki - Ilino - Ilinko - Płońsk - Siedlin)
    • DW 539droga wojewódzka nr 539(Blinno - Józefowo - Koziołek - Gozdy - Adamowo - Ligowo - Malanówko - Mysłakówko - Marianki - Tłuchowo)
    • DW 559droga wojewódzka nr 559(Lipno - Rumunki Podgładowskie - Głodowo Rumunki - Głodowo - Piątki - Suradowo - Jasień - Kamień Kotowy - Turza Wielka - Brudzeń Duży - Parzeń - Sikórz - Srebrna - Mańkowo - Maszewo Duże - Płock)
  • Linie kolejowe

• Przez Wieś Zajeziorze nie przechodzi żadna linia kolejowa wykorzystywana do ruchu pasażerskiego lub towarowego. Poniżej znajduje się lista takich linii w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem stacji kolejowych/przystanków osobowych, przez które przechodzi dana linia).
    • LK 27Linia kolejowa nr 27: Nasielsk - Toruń Wschodni [o znaczeniu pierwszorzędnym] (Nasielsk - Cieksyn - Wkra - Dalanówek - Płońsk - Arcelin - Baboszewo - Kaczorowo - Raciąż - Koziebrody - Zawidz Kościelny - Zawidz - Mieszaki - Sierpc - Podwierzbie - Koziołek - Czermno - Skępe - Karnkowo - Lipno - Konotopie - Ograszka - Czernikowo - Obrowo - Dobrzejewice - Lubicz - Grębocin - Toruń Wschodni)