Wieś Kazimierzewo w liczbach
(mapy, kod pocztowy, atrakcje, edukacja, kierunkowy, zabytki, tabele, statystyki, drogi publiczne)

Wieś Kazimierzewo - Podstawowe informacje

Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
  • Wieś Kazimierzewo to wieś leżąca w gminie Zbójno. Należy do województwa kujawsko-pomorskiego, powiatu golubsko-dobrzyńskiego. Identyfikator miejscowości Kazimierzewo w systemie SIMC to 0872438, a współrzędne GPS wsi Kazimierzewo to (19.202500, 53.008056).
  • 87-645 Kod pocztowy
  • (+48) 54 Numer kierunkowy
  • CGD Tablice rejestracyjne
Wieś Kazimierzewo na mapie
Identyfikatory
  • 19.20250053.008056 Współrzędne GPS
  • 0872438 Kod SIMC

Wieś Kazimierzewo - Zabytki i atrakcje(atrakcje, formy ochrony przyrody)

• Formy ochrony przyrody we wsi Kazimierzewo
    (Źródło: CRFOP, 30.VI.2017)

• Według danych Centralnego Rejestru From Ochrony Przyrody (CRFOP) z dnia 30.06.2017 na obszarze wsi Kazimierzewo znajduje się jedna forma ochrony przyrody. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka form ochrony przyrody, która ma wpływ na obiekty prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie form ochrony przyrody.
  • Interaktywna mapa form ochrony przyrody we wsi Kazimierzewo
    Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
    • Drumliny Zbójeńskie - obszar chronionego krajobrazuOpis: Pod względem fizyczno-geograficznym położony jest w obrębie Wysoczyzny Dobrzyńskiej. Rzeźba powierzchni terenu charakteryzuje się wyjątkowo dużym urozmaiceniem. Wiąże się ona z występowaniem unikalnych form polodowcowych jakimi są drumliny. Są to zespoły wzgórz (ciągów bochenkowatych pagórków) o różnym kierunku przebiegu zgodnym z kierunkiem ruchu lodowca. Sieć hydrograficzną tworzą przede wszystkim trzy jeziora: Wojnowskie Sitno i Zbójeńskie. Uzupełnienie stanowi cały system drobnych rowów cieków i drobnych oczek wodnych. Szata roślinna jest bardzo uboga. Dotyczy to zwłaszcza lasów które zajmują łączną powierzchnię około 117 ha co stanowi zaledwie 1 6% ogólnej powierzchni. Ubóstwo lasów jest wynikiem intensywnych wyrębów i uzyskiwania w ten sposób terenów dla rolnictwa o glebach charakteryzujących się wysokimi klasami bonitacyjnymi. Zróżnicowanie mikroklimatyczne obszaru wiąże się głównie z bardzo urozmaiconą rzeźbą terenu., Data ustanowienia: 1983-01-01, Opis granicy: Granice obszaru oparto wyraźnie o naturalne i antropogeniczne linie terenowe oraz granice administracyjne. Począwszy od wsi Działyń granica biegnie wzdłuż drogi powiatowej numer 2134C (Działyń - Klonowo) w kierunku południowo-wschodnim mijając wieś Wielgie następnie przecinając drogę wojewódzką numer 554 (Golub-Dobrzyń - Kikół) i mijając wieś Klonowo skręca na południe. Opiera się o drogę prowadzącą od drogi wojewódzkiej numer 554 do miejscowości Zajeziorze i biegnie dalej w kierunku wschodnim. Biegnąc drogami polnymi przecina granicę gminy i mija miejscowości Stalmierek oraz Kontrewers. W miejscowości Kontrewers zmienia bieg na północny i biegnie drogą do Stalmierza oraz dalej w kierunku północno-wschodnim do miejscowości Głęboczek. Przecina grunty miejscowości Lubianki i biegnie wschodnim brzegiem Jeziora Oborowskiego. Osiąga miejscowość Obory i biegnie dalej na północ drogą Obory - Okonin. Omijając od zachodu miejscowość Okonin zmienia bieg na zachodni i biegnie drogą lokalną do miejscowości Pęcherek. Tutaj skręca na północny-zachód i biegnie drogą powiatową numer 2130C (Dulsk-Ruże-Obory-Stary Kobrzyniec) aż do miejscowości Ruże przecinając po drodze drogę wojewódzką numer 554. Po minięciu wsi Ruże granica biegnie w kierunku zachodnim krawędzią doliny rzeki Ruziec. Po 1 km granica obszaru chronionego dochodzi do granicy gmin Radomin i Zbójno i biegnie nią dalej w kierunku zachodnim. Dochodzi ponownie do drogi wojewódzkiej numer 554 przecina ją i omijając miejscowość Sitno biegnie północnym brzegiem jeziora Sicińskiego. Następnie dochodzi do granicy gmin Golub-Dobrzyń i Radomin i biegnie nią dalej w kierunku zachodnim nie obejmując jeziorka Płociczno. Dochodzi do drogi gruntowej i skręca na południe. Biegnie drogą gruntową i mijając wieś Ciechanówek dochodzi do wsi Działyń., Powierzchnia: 7178.82 ha

Wieś Kazimierzewo - Transport i komunikacja(drogi publiczne przechodzące przez Wieś Kazimierzewo i ich kategorie, przebieg dróg, linie kolejowe, stacje kolejowe, przebieg linii kolejowych)

Posiadamy również rozbudowane statystyki o zarejestrowanych pojazdach, wraz z ich typem, wiekiem oraz wieloma innymi cechami. Niestety dane te nie są dostępne dla jednostek administracyjnych mniejszych od powiatów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi bezpośrednio na stronie powiatu golubsko-dobrzyńskiego.

gmina Zbójno - wypadki drogowe Powiat golubsko-dobrzyński - dane o pojazdach
  • Drogi publiczne

• Przez Wieś Kazimierzewo nie przechodzi żadna droga publiczna zaliczana do kategorii wojewódzkiej lub wyższej. Poniżej znajduje się lista takich dróg w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem miejscowości, przez które przechodzi dana trasa).
    • DW 534droga wojewódzka nr 534(Grudziądz - Marusza - Pokrzywno - Okonin - Nowy Dwór - Fijewo - Radzyń Chełmiński - Radzyń-Wybudowanie - Jarantowice - Plebanka - Wąbrzeźno - Wałycz - Niedźwiedź - Wielkie Radowiska - Małe Pułkowo - Lipnica - Sokoligóra - Golub-Dobrzyń - Białkowo - Bocheniec - Radomin - Dobre - Ostrowite - Łączonek - Cetki - Ławy - Rypin - Rogóźno)
    • DW 554droga wojewódzka nr 554(Orzechowo - Sierakowo - Kowalewo Pomorskie - Napole - Ostrowite - Podzamek Gołubski - Golub-Dobrzyń - Odłogi - Węgiersk - Sitno - Łukaszewo - Zbójenko - Zbójno - Klonowo - Dąbrówka - Moszczonne - Lubin - Kikół)
    • DW 556droga wojewódzka nr 556(Ostrowite - Lisiaki - Brzuze - Ugoszcz - Giżynek - Wojnowo - Zbójno)
    • DW 557droga wojewódzka nr 557(Rypin - Głowińsk - Balin - Nadróż - Sitnica - Charszewo - Stary Kobrzyniec - Nowy Kobrzyniec - Janiszewo - Makowiec - Chlebowo - Okrąg - Lipno)