Wieś Iwanowice Dworskie w liczbach
(mapy, atrakcje, wypadki drogowe, edukacja, kierunkowy, tabele, zabytki, statystyki, linie kolejowe, drogi publiczne)

Wieś Iwanowice Dworskie - Podstawowe informacje

Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
  • Wieś Iwanowice Dworskie to wieś leżąca w gminie Iwanowice. Należy do województwa małopolskiego, powiatu krakowskiego. Identyfikator miejscowości Iwanowice Dworskie w systemie SIMC to 0320526, a współrzędne GPS wsi Iwanowice Dworskie to (19.978611, 50.215556).
  • (+48) 12 Numer kierunkowy
  • KRA Tablice rejestracyjne
Wieś Iwanowice Dworskie na mapie
Identyfikatory
  • 19.97861150.215556 Współrzędne GPS
  • 0320526 Kod SIMC

Wieś Iwanowice Dworskie - Zabytki i atrakcje(atrakcje, mapa zabytków, rejestr zabytków, Narodowy Instytut Dziedzictwa, wyszukiwarka zabytków, zabytki archeologiczne, formy ochrony przyrody)

• Zabytki we wsi Iwanowice Dworskie
    (Źródło: NID, 15.XII.2017)

• Według danych Narodowego Instytutu Dziedzictwa (NID) z dnia 15.12.2017 na obszarze wsi Iwanowice Dworskie znajdują się 2 zabytkowe obiekty wpisane do rejestru zabytków. Poniżej znajduje się pełna lista zabytków wraz z ich typem i podstawowymi informacjami. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka zabytków, która ma wpływ na zabytki prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie zabytków. Dla większości zabytków prezentowanych na mapie dostępna jest opcja wirtualnego spaceru (w oparciu o technologię Google Street View), gorąco zachęcamy do wypróbowania tej funkcjonalności.
  • Interaktywna mapa zabytków we wsi Iwanowice Dworskie
    Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
    • Osada Iwanowice Dworskie, st.1 z epoki kamieniadnia 1968-11-22, wykaz dokumentów: 919,1246 z 1968-11-22
    • Osada Iwanowice Dworskie, st.6 z epoki kamieniadnia 1970-12-21, wykaz dokumentów: 1245 z 1970-12-21
  • Formy ochrony przyrody we wsi Iwanowice Dworskie
    (Źródło: CRFOP, 30.VI.2017)

• Według danych Centralnego Rejestru From Ochrony Przyrody (CRFOP) z dnia 30.06.2017 na obszarze wsi Iwanowice Dworskie znajdują się 2 formy ochrony przyrody . Poniżej zamieszczona jest pełna lista obiektów wraz z ich typem i podstawowymi informacjami. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka form ochrony przyrody jak również filtry do ukrywania/wyświetlania obiektów z określonych kategorii. Zarówno wyszukiwarka jak i filtry mają wpływ na obiekty prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie form ochrony przyrody.
  • Pokaż/ukryj obiekty w oparciu o kategorię:
  • Interaktywna mapa form ochrony przyrody we wsi Iwanowice Dworskie
    Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
    • Dłubniański Park KrajobrazowyData ustanowienia: 1981-12-02, Opis granicy: Granica Dłubniańskiego Parku Krajobrazowego biegnie na wschód drogą powiatową nr K2156 (Węgrzce - Prusy) od jej skrzyżowania z drogą powiatową nr K2155 (Michałowice - Raciborowice) w miejscowości Raciborowice (gmina Michałowice). Z tej drogi po około 0 6 km skręca na północ i prowadzi polną ścieżką częściowo wzdłuż muru cmentarnego przez około 0 5 km po czym skręca na południowy - zachód i polną ścieżką częściowo biegnącą wąwozem po około 0 4 km dochodzi do drogi powiatowej nr K2155 (Michałowice - Raciborowice) którą na północny - zachód. Po około 0 9 km schodzi z drogi powiatowej i biegnie w kierunku północno - wschodnim polną ścieżką przez wąwóz po około 1 25 km skręca na północny - zachód i polną ścieżką dochodzi do miejscowości Książniczki. Następnie prowadzi drogą gminną z Książniczek do miejscowości Młodziejowice gdzie przechodzi na drogę powiatową nr K2157 (Michałowice - Więcławice Stare) którą biegnie na zachód przez około 0 5 km po czym skręca na północny - zachód i biegnie około 1 25 km polną ścieżką przez wzgórza 284 5 m n.p.m. oraz 279 0 m n.p.m. do drogi powiatowej nr K2152 (Michałowice - Luborzyca) którą przecina i dalej prowadzi w tym samym kierunku polną ścieżką przez Łysą Górę. Po około 1 2 km na zboczu wzgórza 300 9 m n.p.m. skręca na wschód i polną ścieżką przez wzgórze 295 2 m n.p.m dochodzi do kompleksu leśnego "Uroczysko Masłomiąca" który okrąża od zachodu południa i wschodu (wzdłuż granicy oddziału leśnego nr 91 - obręb Skała Nadleśnictwo Miechów) następnie przechodzi na polną ścieżkę którą biegnie przez około 0 5 km w kierunku miejscowości Wola Więcławska po czym skręca na północ i polną ścieżką przez punkt wysokościowy 300 3 m n.p.m biegnie na północny - zachód omijając od zachodu Wolę Więcławską. W przysiółku Firlejów przecina drogę krajową nr 7 (Kraków - Warszawa) i przechodzi na drogę gminną którą prowadząc nadal na północny - zachód dochodzi do drogi powiatowej nr K1172 (Maków - Zerwana). Tą drogą biegnie przez około 0 7 km po czym skręca na wschód w polną ścieżkę którą okrąża od południa i wschodu kompleks leśny "Uroczysko Maszków" (wzdłuż granicy oddziału leśnego nr 87 - obręb Skała Nadleśnictwo Miechów). Dalej granica biegnie na północ polną ścieżką przez około 1 1 km przecina drogę powiatową nr K2148 (Poskwitów - Zerwana) i dochodzi w miejscowości Poskwitów Stary do drogi powiatowej nr K2145 (Poskwitów - Niedźwiedź). Tą drogą biegnie przez około 0 2 km w kierunku północno - zachodnim po czym przechodzi na drogę gminną którą po około 0 5 km dochodzi w miejscowości Iwanowice przy moście na rzece Dłubni do drogi wojewódzkiej nr 773 (Sieniczno - Poskwitów) którą prowadzi na północ przez około 0 5 km. Z drogi wojewódzkiej granica przechodzi na drogę powiatową nr K1172 (Maków - Zerwana) którą biegnie do miejscowości Sieciechowice skąd dalej na północ drogą gminną w pobliżu wzgórza 334 1 m n.p.m do miejscowości Celiny gdzie przechodzi na drogę powiatową nr K1173 (Grzegorzowice - Januszowice) którą idzie na północny - zachód przez około 2 5 km do miejscowości Władysław. Następnie przechodzi na drogę gminną którą przez przysiółek Wiktorka dochodzi do przysiółka Wygoda i do drogi powiatowej nr K1207 (Czaple Małe - Czaple Wielkie) którą biegnie dalej na północny - zachód przez około 1 0 km dochodzi w punkcie wysokościowym 356 4 m n.p.m do drogi powiatowej nr K1172 (Maków - Zerwana) przecina ją i biegnie dalej drogą gminną w kierunku miejscowości Ulina Mała. Tuż przed Uliną Małą skręca na południowy - zachód na drogę gminną biegnącą do Kondeja będącego częścią miejscowości Ulina Wielka. Po około 0 7 km nie osiągając zabudowań Kondeja skręca na północny - zachód i biegnie polną drogą przez wąwóz i kamieniołom wapieni w kierunku miejscowości Ulina Wielka omija tę miejscowość od południa i dochodzi do drogi powiatowej nr K1155 (Ulina Mała - Skała) którą na południowy - zachód przez około1 0 km. W punkcie wysokościowym 379 2 m n.p.m ponownie skręca na północny - zachód i biegnie drogą gminną przez punkt wysokościowy 411 0 m n.p.m. Po około 2 3 km przy miejscowości Mostek skręca na południowy - zachód i prowadzi polną ścieżką około 0 75 km do granicy Gminy Trzyciąż. Następnie ponownie biegnie na północny - zachód polną drogą wzdłuż granicy Gminy Trzyciąż. Po około 1 5 km w punkcie wysokościowym 437 4 m n.p.m odchodzi od granicy Gminy prowadząc dalej na północny - zachód polną ścieżką. W punkcie wysokościowym 443 0 m n.p.m skręca na południowy - zachód przez około 1 6 km biegnie polną ścieżką przez punkt wysokościowy 438 7 m n.p.m następnie około 2 1 km drogą powiatową nr K1151 (Lgota - Trzyciąż) oraz na południe około 0 4 km drogą wojewódzką nr 794 (Kraków - Pilica) do miejscowości Trzyciąż. W punkcie wysokościowym 409 2 m n.p.m. skręca z drogi wojewódzkiej nr 794 na zachód w drogę gminną prowadzącą przez zabudowania Trzyciąża do osady Kolonia Plebańska gdzie zmienia kierunek na południowy i nadal drogą gminną dochodzi do miejscowości Jangrot. Tu skręca na wschód i drogą powiatową nr K1090 (Troks - Trzyciąż) przez miejscowość Jangrot - Mały Koniec powraca do Trzyciążą przecina drogę wojewódzką nr 794 (Kraków - Pilica) i biegnie dalej na południowy - wschód drogą gminną w kierunku kompleksu leśnego "Uroczysko Trzyciąż" który okrąża ścieżkami od południa i wschodu (wzdłuż granicy oddziałów leśnych nr 121 i 119 - obręb Skała Nadleśnictwo Miechów). Następnie granica przechodzi na drogi gminne którymi początkowo prowadzi do miejscowości Zagórowa gdzie skręca na południe i biegnie około 0 6 km przez wieś po czym skręca na wschód i biegnie około 1 6 km przez punkt wysokościowy 408 0 m n.p.m. Przy przydrożnym krzyżu skręca na południe i biegnie polną drogą około 0 7 km przez punkt wysokościowy 412 5 m n.p.m do punktu wysokościowego 407 6 m n.p.m. gdzie skręca na wschód i nadal polną drogą po około 1 2 km dochodzi do drogi powiatowej nr K1155 (Ulina Mała - Skała) którą na południe przez miejscowość Tarnawa do granicy kompleksu leśnego "Uroczysko Skała". W tym miejscu przechodzi na polne ścieżki którymi od zachodu i południa okrąża część w.w. kompleksu leśnego (wzdłuż granicy oddziałów leśnych nr 166 i 168 - obręb Skała Nadleśnictwo Miechów). W punkcie wysokościowym 376 0 m n.p.m. skręca na wschód biegnąc polną ścieżką po około 1 75 km dochodzi ponownie do południowej granicy kompleksu leśnego "Uroczysko Skała" i przez około 0 2 km prowadzi wzdłuż oddziału leśnego nr 160 (obręb Skała Nadleśnictwo Miechów) po czym skręca na południe i polną ścieżką przez punkty wysokościowe 372 2 m n.p.m. i 386.5 m n.p.m. (Góra Barania) po około 2 5 km osiąga północno - wschodnią granicę miasta Skała w którą skręca na wschód. Po około 1 0 km przechodzi z granicy miasta na polne ścieżki którymi początkowo przez około 0 5 km nadal na wschód od punktu wysokościowego nr 378 8 na północ przez około 0 5 km oraz ponownie na północny - wschód obniżeniem terenu między punktami wysokościowymi 361 m n.p.m. i 369 m n.p.m. (Bycza Góra). Po dojściu do wąwozu Babi Dół granica skręca na wschód biegnie wąwozem przez około 0 65 km po czym skręca na południe i polną ścieżką po około 1 0 km dochodzi w miejscowości Nowa Wieś do skrzyżowania drogi powiatowej nr K1156 (Zadroże - Nowa Wieś) z drogą wojewódzką nr 773 (Sieniczno - Poskwitów) w którą skręca na południowy - wschód. Po około 4 5 km w miejscowości Iwanowice Włościańskie schodzi z drogi wojewódzkiej i biegnie około 0 75 km na południe polną ścieżką przez punkt wysokościowy 339 6 m n.p.m po czym ponownie skręca na południowy - wschód i polną ścieżką oraz drogą gminną przez Zamek będący częścią miejscowości Iwanowice Włosciańskie dochodzi do drogi powiatowej nr K1172 (Maków - Zerwana) którą na południe przez około 0 7 km. Następnie prowadzi drogą gminną wzdłuż prawego brzegu rzeki Dłubni do Wałów będących częścią miejscowości Damice po czym skręca na polną ścieżkę i przez punkt wysokościowy 301 8 m n.p.m. dochodzi do drogi powiatowej nr K2147 (Stary Krasieniec - Maszków) którą na południowy - zachód przez około 0 35 km. Dalej przez około 0 75 km biegnie na południe polną ścieżką po czym w punkcie wysokościowym 337 7 m n.p.m skręca na wschód i polną ścieżką prowadzi do punktu wysokościowego 314 8 m n.p.m gdzie skręca na południe. Po około 0 2 km ponownie skręca na wschód i polną ścieżką dochodzi do miejscowości Wilczkowice gdzie skręca na południe i przez około 1 3 km biegnie drogą gminną do drogi krajowej nr 7 (Kraków - Warszawa) którą nadal na południe przez około 4 0 km do Komory będącej częścią miejscowości Michałowice. W tym miejscu skręca na południowy - wschód i drogą gminną przez punkt wysokościowy 316 5 m n.p.m. po około 0 5 km dochodzi do południowej granicy Gminy Michałowice którą biegnie nadal w tym samym kierunku przez punkty wysokościowe 289 6 m n.p.m i 284 9 m n.p.m. Po około 2 5 km odchodzi od granicy Gminy skręcając na południowy - zachód w polną drogę którą biegnie przez około 1 0 km po czym skręca na południowy - wschód i drogą gminną omija zabudowę miejscowości Bosutów. Z tej drogi przechodzi na polne ścieżki którymi początkowo prowadzi nadal na południowy - wschód a po około 0 5 km na południe przez około 0 4 km po czym znów na południowy - wschód przez około 0 9 km do miejscowości Dziekanowice skąd drogą gminną do miejscowości Batowice. W Batowicach granica skręca na północny - wschód i prowadzi drogą powiatową nr K2156 (Węgrzce - Prusy) do jej skrzyżowania z drogą powiatową nr K2155 (Michałowice - Raciborowice) w miejscowości Raciborowice. Do obszaru Parku Krajobrazowego nie należą ścieżki i drogi którymi zostały poprowadzone granice Parku., Powierzchnia: 10959.6 ha, Powierzchnia otuliny: 11684.7 ha
    • Pomnik przyrodyOpis: źródło dłubni, Data ustanowienia: 2002-02-28, Opis granicy: W dolinie Dłubni w pobliżu koryta rzeki

Wieś Iwanowice Dworskie - Transport i komunikacja(wypadki drogowe, ofiary śmiertelne, drogi publiczne, linie kolejowe, stacje kolejowe)

• Transport i komunikacja w pigułce
    (Źródło: GUS, 31.XII.2022)

• Według danych z lat 2010 - 2022 w wyniku 3 wypadków drogowych we wsi Iwanowice Dworskie odnotowano 0 ofiar śmiertelnych oraz 3 osoby ranne.

W 2022 roku we wsi Iwanowice Dworskie znajdowało się 0 km ścieżek rowerowych, 0,0 km bus-pasów i 0 parkingów w systemie Parkuj i Jedź (Park & Ride). Zarejestrowano 0 wypisów z licencji na przewóz osób taksówkami oraz 0 licencji na taksówki.

Posiadamy również rozbudowane statystyki o zarejestrowanych pojazdach, wraz z ich typem, wiekiem oraz wieloma innymi cechami. Niestety dane te nie są dostępne dla jednostek administracyjnych mniejszych od powiatów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi bezpośrednio na stronie powiatu krakowskiego.

Powiat krakowski - dane o pojazdach
  • Wypadki drogowe we wsi Iwanowice Dworskie
    (Źródło: Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji (SEWiK), 31.XII.2022)

• Wypadek drogowy, to zdarzenie mające miejsce w ruchu lądowym, spowodowane poprzez nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w tym ruchu, którego skutkiem jest śmierć jednego z uczestników lub obrażenia ciała powodujące naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające dłużej niż 7 dni.
  • 3 Wypadki drogowe
  • 0 Ofiary śmiertelne
  • 3 Ranni
  • 0 Lekko ranni
  • 3 Ciężko ranni
  • Wypadki drogowe we wsi Iwanowice Dworskie w latach 2010 - 2022,
    (Źródło: Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji (SEWiK), 31.XII.2022)
  • 0,00 Ofiary śmiertelne na 100 wypadków
  • Tutaj
    0,0
    Województwo
    5,9
    Polska
    9,5
  • 100,00 Ranni na 100 wypadków
  • Wieś Iwanowice Dworskie
    100,0
    woj. małopolskie
    120,8
    Polska
    120,6
  • Drogi publiczne

• Przez Wieś Iwanowice Dworskie nie przechodzi żadna droga publiczna zaliczana do kategorii wojewódzkiej lub wyższej. Poniżej znajduje się lista takich dróg w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem miejscowości, przez które przechodzi dana trasa).
    • DK 7droga krajowa nr 7(Żukowo - Lniska - Leźno - Gdańsk - Koszwały - Cedry Małe - Kiezmark - Dworek - Stare Babki - Nowy Dwór Gdański - Kmiecin - Rakowe Pole - Solnica - Jazowa - Kazimierzowo - Elbląg - Miłomłyn - Piławki - Ostróda - Grabin - Szyldak - Rychnowo - Olsztynek - Załuski - Litwinki - Nidzica - Kanigowo - Powierz - Napierki - Kuklin - Uniszki Zawadzkie - Mława - Modła - Wiśniewo - Żurominek - Dalnia - Mdzewo - Strzegowo - Unierzyż - Kowalewko - Glinojeck - Kondrajec Szlachecki - Rybitwy - Polesie - Wola Dłużniewska - Szymaki - Ćwiklinek - Cieciórki - Płońsk - Siedlin - Szczytniki - Szczytno - Przyborowice Górne - Michałówek - Załuski - Niepiekła - Sobole - Kroczewo - Zakroczym - Czosnów - Łomna - Palmiry - Nowy Dziekanów - Dziekanów Leśny - Łomianki - Warszawa - Raszyn - Janki - Sękocin Nowy - Słomin - Sękocin Las - Łazy - Marysin - Jabłonowo - Mroków - Wola Mrokowska - Grzędy - Tarczyn - Rembertów - Głuchów - Kępiny - Jedlińsk - Wsola - Wielogóra - Radom - Augustów - Młodocin - Orońsko - Dobrut - Wałsnów - Chustki - Świerczek - Szydłowiec - Barak - Skarżysko-Kamienna - Chęciny - Wrzosy - Podzamcze - Tokarnia - Brzegi - Kajtanów - Lipówka - Mnichów - Ignacówka - Podchojny - Jędrzejów - Łączyn - Diament - Mierzawa - Klemencice - Wodzisław - Świątniki - Książ Wielki - Cisia Wola - Antolka - Miechów - Poradów - Wielki Dół - Szczepanowice - Wężerów - Ojrzanów - Słomniki - Wesoła - Domiarki - Stary Poskwitów - Widoma - Firlejów - Zerwana - Michałowice - Węgrzyce - Rząska - Balice - Kraków - Libertów - Gaj - Mogilany - Głogoczów - Krzyszkowice - Jawornik - Myślenice - Lubień - Tenczyn - Krzeczów - Skomielna Biała - Rabka-Zdrój - Spytkowice - Podwilk - Kuligowa - Orawka - Jabłonka - Chyżne - granica (Słowacja))
    • DW 773droga wojewódzka nr 773(Sieniczno - Kosmolów - Sułoszowa - Pieskowa Skała - Skała - Nowa Wieś - Iwanowice - Poskwitów - Wesoła)
    • DW 775droga wojewódzka nr 775(Słomniki - Brończyce - Waganowice - Czechy - Przesławice - Piotrkowice Małe - Proszowice - Kowala - Szpitary - Nowe Brzesko - Ispina)
    • DW 794droga wojewódzka nr 794(Kraków - Zielonki - Trojanowice - Januszowice - Przybysławice - Brzozówka Korzkiewska - Świńczów - Cianowice Małe - Cianowice Duże - Skała - Zacisze - Wielmoża - Milonki - Zadroże - Trzyciąż - Chełm - Wolbrom - Dłużec - Kąpiele Wielkie - Strzegowa - Smoleń - Pilica - Dzwonowice - Sierbowice - Pradła - Biała Błotna - Wilków - Sadowie - Lelów - Drochlin - Koniecpol)
  • Linie kolejowe

• Przez Wieś Iwanowice Dworskie nie przechodzi żadna linia kolejowa wykorzystywana do ruchu pasażerskiego lub towarowego. Poniżej znajduje się lista takich linii w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem stacji kolejowych/przystanków osobowych, przez które przechodzi dana linia).
    • LK 8Linia kolejowa nr 8: Warszawa Zachodnia - Kraków Główny [o znaczeniu pierwszorzędnym] (Warszawa Zachodnia - Warszawa Aleje Jerozolimskie - Warszawa Rakowiec - Warszawa Żwirki i Wigury - Warszawa Służewiec - Warszawa Okęcie - Warszawa Dawidy - Warszawa Jeziorki - Nowa Iwiczna - Piaseczno - Zalesie Górne - Ustanówek - Czachówek Górny - Czachówek Południowy - Sułkowice - Chynów - Krężel - Michalczew - Gośniewice - Warka - Grabów nad Pilicą - Strzyżyna - Dobieszyn - Kruszyna - Wola Bierwiecka - Bartodzieje - Lesiów - Radom - Radom Południowy - Rożki - Ruda Wielka - Wola Lipieniecka - Jastrząb - Gąsawy Plebańskie - Szydłowiec - Lipowe Pole - Skarżysko Kamienna Północ - Skarżysko-Kamienna - Skarżysko Zachodnie - Suchedniów Północny - Suchedniów - Berezów - Łączna - Ostojów - Lekomin - Zagnańsk - Tumlin - Kostomłoty - Kielce Piaski - Kielce - Kielce Białogon - Słowik Przystanek - Sitkówka Nowiny - Radkowice - Wolica - Sobków - Miąsowa - Podchojny - Jędrzejów - Potok - Krzcięcice - Sędziszów - Gniewięcin - Klimontów - Kozłów - Kamionka Z - Tunel - Dziadówki - Miechów - Kamieńczyce - Szczepanowice - Smroków - Słomniki - Słomniki Miasto - Niedźwiedź - Goszcza - Łuczyce - Baranówka - Zastów - Zesławice - Kraków Batowice - Kraków Główny Osobowy)