Wieś Godziszka w liczbach
(mapy, atrakcje, kod pocztowy, wypadki drogowe, edukacja, kierunkowy, tabele, zabytki, statystyki, linie kolejowe)

Wieś Godziszka - Podstawowe informacje

Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
  • Wieś Godziszka to wieś leżąca w gminie Zbiczno. Należy do województwa kujawsko-pomorskiego, powiatu brodnickiego. Identyfikator miejscowości Godziszka w systemie SIMC to 0850810, a współrzędne GPS wsi Godziszka to (19.303056, 53.357222).
  • 87-305 Kod pocztowy
  • (+48) 56 Numer kierunkowy
  • CBR Tablice rejestracyjne
Wieś Godziszka na mapie
Identyfikatory
  • 19.30305653.357222 Współrzędne GPS
  • 0850810 Kod SIMC

Wieś Godziszka - Zabytki i atrakcje(atrakcje, formy ochrony przyrody)

• Formy ochrony przyrody we wsi Godziszka
    (Źródło: CRFOP, 30.VI.2017)

• Według danych Centralnego Rejestru From Ochrony Przyrody (CRFOP) z dnia 30.06.2017 na obszarze wsi Godziszka znajduje się 10 form ochrony przyrody. Poniżej zamieszczona jest pełna lista obiektów wraz z ich typem i podstawowymi informacjami. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka form ochrony przyrody jak również filtry do ukrywania/wyświetlania obiektów z określonych kategorii. Zarówno wyszukiwarka jak i filtry mają wpływ na obiekty prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie form ochrony przyrody.
  • Pokaż/ukryj obiekty w oparciu o kategorię:
  • Interaktywna mapa form ochrony przyrody we wsi Godziszka
    Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
    • Mieliwo - leśny rezerwat przyrodyTyp: fitocenotyczny, Data ustanowienia: 1958-08-21, Opis granicy: brak opisu tekstowego, Powierzchnia: 11.73 ha
    • Brodnicki Park KrajobrazowyData ustanowienia: 1985-03-29, Powierzchnia: 16685.0 ha
    • Doliny Osy i Gardęgi - obszar chronionego krajobrazuOpis: Obszar Chronionego Krajobrazu Doliny Osy i Gardęgi rozciąga się z zachodu na wschód na długości około 30 km. Poza strefą krawędziową dolin: Osy i Gardęgi obszar obejmuje dodatkowo kompleks leśny wokół nadleśnictwa Jamy oraz teren wokół jeziora Płowęż gdzie łączy się z obszarem Brodnickiego Parku Krajobrazowego. Przez obszar przebiega droga krajowa Grudziądz - Łasin - Ostróda oraz drogi wojewódzkie i powiatowe: Łasin - Gruta - Radzyń Chełmiński Jabłonowo - Świecie nad Osą i Biskupiec -Radzyń Chełmiński. Powierzchnia obszaru charakteryzuje się dużą rozciągłością ze względu na strefę krawędziową doliny Osy i Gardęgi. Jedynie na północnym-zachodzie znacznie się rozszerza ze względu na włączenie w jego zasięg kompleksu leśnego wokół nadleśnictwa Jamy. Obszar charakteryzuje się stosunkowo małym pokryciem lasami - około 19 5%., Data ustanowienia: 1992-01-01, Opis granicy: Granice Obszaru oparto o wyraźne naturalne i antropogeniczne linie terenowe oraz granice administracyjne. Granica Zachodnia stanowi styk z Obszarem Chronionego Krajobrazu Strefy Krawędziowej Doliny Wisły. Dalej granica przebiega drogą gminną numer 041259C do Kłódki Szlacheckiej. Mijając wieś biegnie polnymi drogami w skręca na południe i od tego momentu biegnie ścianą lasu. Dochodzi do drogi gminnej o numerze 041235C (Gubiny - Szembruczek) i biegnie nią w kierunku zachodnim przez las. Wychodząc z lasu dochodzi do drogi powiatowej numer 1353C (Białochowo - Szembruczek) mija od północy Jezioro Gubińskie przecina linię kolejową numer 207 (Grudziądz - Kwidzyn) i biegnie drogą przez miejscowość Gubiny aż do przecięcia z ciekiem Czerwona Woda. Od tego miejsca granica skręca na północ biegnąc wspomnianym ciekiem dochodzi do lasu. Skręcając na zachód opiera się o ścianę lasu i drogą lokalną dochodzi do miejscowości Zarośle. Tutaj łączy się ponownie z Obszarem Chronionego Krajobrazu Strefy Krawędziowej Wisły. Granice obszarów biegną współliniowo aż do granicy województwa po czym granica Obszaru Chronionego Krajobrazu Doliny Osi i Gardęgi odbija w kierunku wschodnim. Granica Północna przebiega granicą administracyjną z województwem pomorskim aż do drogi gminnej i numerze 041304C (Pawłowo - Szynwałd) gdzie skręca na południe. Mijając Szynwałd biegnie na południe drogą powiatową numer 1373C (Szynwałd - Jankowice). Po minięciu od wschodu Jeziora Szynwałd granica skręca na południowy-zachód i biegnie drogami polnymi by dojść do drogi powiatowej kierunku północno-wschodnim omija Rogóźno od wschodu i dochodzi do drogi powiatowej numer 1361C (Rogóźno - Szembruk). Biegnie wschodnim skrajem tej drogi mijając wieś Szembruczek dochodzi do wsi Szembruk. W Szembruku skręca na zachód i biegnie drogą powiatową numer 1365C (Łasin - Gardeja). Biegnie północnym skrajem drogi powiatowej na odcinku o długości 1750 metrów po czym przed lasem numer 1370C (Gordanowo - Wydrzno). Skręca na zachód przechodzi przez miejscowość Wydrzno i biegnąc dalej tą samą drogą dociera do drogi powiatowej numer 1365C (Łasin - Gardeja). W Szembruku granica skręca na południowy-wschód i biegnie drogą lokalną w kierunku Marianowa. Po 1510 metrach skręca w kierunku zachodnim i biegnie drogami polnymi w kierunku Szembruczka. Nie przecinając rzeki Osy skręca na południe i biegnie drogą gminną o numerze 041025C (Sobótka - Szembruczek) trzymając się blisko rzeki Osy. Mijając Sobótkę biegnie w kierunku południowo-wschodnim drogą powiatową o numerze 1362C (Sobótka - Rogóźno Zamek). Stąd biegnie na wschód drogą gminną o numerze 041311C (od drogi 1386C Nowe Mosty - do gr. gminy - Rogóźno Zamek) następnie biegnie drogą powiatową numer 1386C (Nowe Mosty - Szczepanki) do miejscowości Szczepanki. Od Szczepanek granica biegnie nadal w kierunku południowo-wschodnim dochodząc do drogi wojewódzkiej numer 538 (Radzyń Chełmiński - Łasin). Biegnie 850 metrów wschodnim skrajem drogi numer 538 po czym skręca na wschód w drogę powiatową numer 1387C (Nowe Mosty - Bogdanki). Biegnie tą drogą i mijając Hermanowo dochodzi do Bogdanki. Stąd skręca na południowy-wschód i biegnie dalej drogą powiatową numer 1388C (Łasin - Mędrzyce - Lisnowo) do Mędrzyc. Z Mędrzyc biegnie nadal drogą powiatową w kierunku Lisnowa. Przed miejscowością Szarnoś skręca na południe i przez chwilę biegnie dawną linią kolejową. Granica obejmuje miejscowość Szarnoś od południa i drogą polną biegnie na wschód. Przecina drogę powiatową numer 1407C (Rywałd - Świecie nad Osą - Lisnowo) i dalej biegnie drogą gminną numer 041510C do Karolewa oraz drogą gminną numer 041511C do Lisnowa. Następnie granica przebiega drogą powiatową numer 1391C i drogą gminną numer 041512C do Partęczyn. Od Partęczyn granica biegnie na wschód dochodząc do granicy województw Kujawsko-Pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Granicą województw biegnie aż do miejscowości Górale a następnie nadal na południe po granicy z Brodnickim Parkiem Krajobrazowym. Granica Południowa rozpoczyna swój bieg od linii kolejowej numer 208 (Brodnica - Jabłonowo Pomorskie) którą biegnie w kierunku północnym do wsi Konojady. Stad biegnie nadal na północ drogą powiatową numer 1815C (Jabłonowo - Górale - Konojady- droga wojewódzka numer 543) do miejscowości Górale. Przed miejscowością Górale odbija na północny - zachód i drogą gruntową omija Górale. Dalej biegnie na północ drogą powiatową numer 1816C (Piecewo - Buk Góralski - Górale) do miejscowości Buk Góralski a stąd drogą gminną numer 080116C do miejscowości Nowa Wieś przecinając po drodze linie kolejową numer 353 (Toruń - Iława). Od miejscowości Nowa Wieś biegnie na zachód drogą powiatową numer 1801C (granica województwa - Płowęż - Jabłonowo Pomorskie) by po 1 km skręcić na północny-zachód i łąkami oraz drogami lokalnymi przez grunty wsi Adamowo dojść do drogi gminnej numer 041509C (Świecie nad Osą - granica gminy - Buk Pomorski). Drogą tą biegnie na zachód w kierunku Świecia nad Osą. Przed Świeciem nad Osą skręca na południe i biegnie drogami gruntowymi trzymając się blisko doliny cieku Lutryna. Obejmuje od południa miejscowość Nowy Młyn wraz z niewielkim kompleksem leśnym i dochodzi do miejscowości Kitnówko. Stąd drogą powiatową numer 1810C Kitnówko- Świecie nad Osą zbliża się do tej miejscowości od strony zachodniej gdzie wyraźnie skręca na zachód. Biegnie północnym skrajem drogi powiatowej numer 1405C (Słup - Świecie nad Osą) i dalej drogą powiatową numer 1384C (Pokrzywno - Orle - Słup) do miejscowości Orle. Stąd biegnie w kierunku północno-zachodnim drogami lokalnymi mija Jezioro Salno i dochodzi do miejscowości Dąbrówka Królewska. Biegnie dalej na zachód obejmuje bagno "Przepadlisko" i drogami lokalnymi dochodzi ponownie do granicy z Obszarem Chronionego Krajobrazu Strefy Krawędziowej Doliny Wisły., Powierzchnia: 16003.19 ha
    • Agata - Pomnik przyrodyOpis: Drzewo gatunku lipa drobnolistna (Tilia cordata) o obwodzie pnia 220 cm wysokości ok. 24 metrów., Data ustanowienia: 2016-02-02, Opis granicy: Drzewo rosnie na terenie Leśnictwa Bachotek w gminie Zbiczno. Działka nr 7224/10 w obrębie geodezyjnym Pokrzydowo gmina Zbiczno
    • Pomnik przyrody (skupisko)Opis: wiek ok. 250 lat, Data ustanowienia: 1988-12-16, Opis granicy: Brzezinki -na skraju lasu wśród szpaleru lip tworzących aleję wzdłuż polno – leśnej drogi wiodącej w kierunku jeziora Zbiczno
    • Pomnik przyrody (skupisko)Data ustanowienia: 1998-12-05, Opis granicy: Nadleśnictwo Brodnica Leśnictwo Górale
    • Pomnik przyrodyData ustanowienia: 2003-11-28
    • Bagno (użytek ekologiczny)Data ustanowienia: 1996-08-07, Opis granicy: obręb ewidencyjny Koń nr działki ewidencyjnej 7123/2 leśnictwo Górale obręb leśny Zbiczno oddział pododdział leśny 123k, Powierzchnia: 1.48 ha
    • Bagno (użytek ekologiczny)Data ustanowienia: 1996-08-07, Opis granicy: obręb ewidencyjny Koń nr działki ewidencyjnej 7123/2 leśnictwo Górale obręb leśny Zbiczno oddział pododdział leśny 123h, Powierzchnia: 1.13 ha
    • Bagno (użytek ekologiczny)Data ustanowienia: 1996-08-07, Opis granicy: obręb ewidencyjny Sumówko nr działki ewidencyjnej 7151/2 leśnictwo Górale obręb leśny Zbiczno oddział pododdział leśny 151h, Powierzchnia: 0.51 ha

Wieś Godziszka - Transport i komunikacja(wypadki drogowe, ofiary śmiertelne, drogi publiczne, linie kolejowe, stacje kolejowe)

• Transport i komunikacja w pigułce
    (Źródło: GUS, 31.XII.2022)

• Według danych z lat 2010 - 2022 w wyniku 1 wypadków drogowych we wsi Godziszka odnotowano 0 ofiar śmiertelnych oraz 1 osobę ranną.

W 2022 roku we wsi Godziszka znajdowało się 0 km ścieżek rowerowych, 0,0 km bus-pasów i 0 parkingów w systemie Parkuj i Jedź (Park & Ride). Zarejestrowano 0 wypisów z licencji na przewóz osób taksówkami oraz 0 licencji na taksówki.

Posiadamy również rozbudowane statystyki o zarejestrowanych pojazdach, wraz z ich typem, wiekiem oraz wieloma innymi cechami. Niestety dane te nie są dostępne dla jednostek administracyjnych mniejszych od powiatów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi bezpośrednio na stronie powiatu brodnickiego.

Powiat brodnicki - dane o pojazdach
  • Wypadki drogowe we wsi Godziszka
    (Źródło: Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji (SEWiK), 31.XII.2022)

• Wypadek drogowy, to zdarzenie mające miejsce w ruchu lądowym, spowodowane poprzez nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w tym ruchu, którego skutkiem jest śmierć jednego z uczestników lub obrażenia ciała powodujące naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające dłużej niż 7 dni.
  • 1 Wypadki drogowe
  • 0 Ofiary śmiertelne
  • 1 Ranni
  • 0 Lekko ranni
  • 1 Ciężko ranni
  • Wypadki drogowe we wsi Godziszka w latach 2010 - 2022,
    (Źródło: Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji (SEWiK), 31.XII.2022)
  • 0,00 Ofiary śmiertelne na 100 wypadków
  • Tutaj
    0,0
    Województwo
    16,6
    Polska
    9,5
  • 100,00 Ranni na 100 wypadków
  • Tutaj
    100,0
    woj. kujawsko-pomorskie
    110,8
    Cała Polska
    120,6
  • Drogi publiczne

• Przez Wieś Godziszka nie przechodzi żadna droga publiczna zaliczana do kategorii wojewódzkiej lub wyższej. Poniżej znajduje się lista takich dróg w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem miejscowości, przez które przechodzi dana trasa).
    • DK 15droga krajowa nr 15(Trzebnica - Księgnice - Kobylice - Ligota - Jaźwiny - Blizocin - Skoroszów - Lasowice - Miłochowice - Milicz - Wszewilki - Dziadkowo - Rakłowice - Cieszków - Zduny - Krotoszyn - Bożacin - Wolenice - Czarny Sad - Lipowiec - Koźmin Wielkopolski - Chełkówko - Wałków - Golina - Jarocin - Cielcza - Mieszków - Wolica Pusta - Klęka - Nowe Miasto nad Wartą - Lubrze - Miąskowo - Czarne Piątkowo - Białe Piątkowo - Miłosław - Kębłowo - Skotniki - Obłaczkowo - Września - Sokołowo - Gulczewo - Czeluścin - Żydowo - Gniezno - Trzemeszno - Lubiń - Wylatowo - Żabienko - Kwieciszewo - Goryszewo - Jeziorki - Strzelno - Markowice - Krusza Duchowna - Tupadły - Inowrocław - Latkowo - Szadłowice - Wierzchosławice - Gniewkowo - Suchatówka - Chorągiewka - Toruń - Grębocin - Rogówko - Brzeźno - Gronowo - Wielka Łąka - Elzanowo - Szychowo - Kowalewo Pomorskie - Frydrychowo - Pluskowęsy - Kiełpiny - Lipnica - Karczewo - Wrocki - Pląchoty - Małki - Szabda - Brodnica - Tama Brodzka - Jajkowo - Wielki Głęboczek - Brzozie Lubawskie - Nielbark - Kurzętnik - Nowe Miasto Lubawskie - Bratian - Rakowice - Łążek - Sampława - Lubawa - Byszwałd - Rożental - Lipowo - Bałcyny - Smykówko - Morliny - Ostróda)
    • DW 543droga wojewódzka nr 543(Paparzyn - Robakowo - Gorzuchowo - Płąchawy - Błędowo - Wiewiórki - Dębieniec - Zielnowo - Radzyń Chełmiński - Czeczewo - Gołebiewo - Rywałd - Blizno - Jabłonowo-Zamek - Jabłonowo Pomorskie - Piecewo - Kamień - Mileszewy - Czekanowo - Grzybno - Szabda)
  • Linie kolejowe

• Przez Wieś Godziszka nie przechodzi żadna linia kolejowa wykorzystywana do ruchu pasażerskiego lub towarowego. Poniżej znajduje się lista takich linii w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem stacji kolejowych/przystanków osobowych, przez które przechodzi dana linia).
    • LK 208Linia kolejowa nr 208: Działdowo - Chojnice [o znaczeniu pierwszorzędnym] (Działdowo - Pierławki - Prioma - Płośnica - Lidzbark - Lidzbark Miasto - Klonowo koło Lidzbarka - Gutowo Pomorskie - Radoszki - Tama Brodzka - Brodnica - Najmowo - Konojady - Jabłonowo Pomorskie - Bursztynowo - Linowo - Boguszewo - Mełno - Nicwałd - Grudziądz - Dragacz - Górna Grupa - Grupa - Dubielno - Jeżewo - Laskowice Pomorskie - Leosia - Drzycim - Jastrzębie Pomorskie - Lniano - Wierzchucin - Wierzchucin Stary - Cekcyn - Tuchola - Żalno - Piastoszyn - Silno - Racławki - Chojnice)
    • LK 353Linia kolejowa nr 353: Poznań Wschód - Skandawa [o znaczeniu pierwszorzędnym] (Poznań Wschód - Ligowiec - Kobylnica - Biskupice Wielkopolskie - Promno - Pobiedziska Letnisko - Pobiedziska - Lednogóra - Fałkowo - Pierzyska - Mnichówko - Gniezno - Jankowo Dolne - Trzemeszno - Wydartowo - Mogilno - Kołodziejewo - Janikowo - Inowrocław - Więcławice - Wierzchosławice - Gniewkowo - Suchatówka - Chorągiewka - Toruń Główny - Toruń Miasto - Toruń Wschodni - Papowo Toruńskie - Turzno - Kamionki Jezioro - Rychnowo Wielkie - Kowalewo Pomorskie - Zieleń - Wąbrzeźno - Książki - Jabłonowo Pomorskie - Ostrowite koło Jabłonowa - Lipinki - Biskupiec Pomorski - Jamielnik - Iława Główna - Rudzienice Suskie - Pikus - Samborowo - Ostróda - Lubajny - Stare Jabłonki - Biesal - Unieszewo - Naterki - Olsztyn Zachodni - Olsztyn Główny - Łęgajny - Barczewo - Wipsowo - Czerwonka - Górowo - Sątopy-Samulewo - Łankiejmy - Korsze - Parys - Drogosze - Modgarby - Skandawa)