Wieś Brzeziny w liczbach
(mapy, kod pocztowy, atrakcje, edukacja, kierunkowy, zabytki, tabele, statystyki, drogi publiczne)

Wieś Brzeziny - Podstawowe informacje

Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
  • Wieś Brzeziny to wieś leżąca w gminie Galewice. Należy do województwa łódzkiego, powiatu wieruszowskiego. Identyfikator miejscowości Brzeziny w systemie SIMC to 0197681, a współrzędne GPS wsi Brzeziny to (18.201389, 51.435278).
  • 98-405 Kod pocztowy
  • (+48) 62 Numer kierunkowy
  • EWE Tablice rejestracyjne
Wieś Brzeziny na mapie
Identyfikatory
  • 18.20138951.435278 Współrzędne GPS
  • 0197681 Kod SIMC

Wieś Brzeziny - Zabytki i atrakcje(atrakcje, formy ochrony przyrody)

• Formy ochrony przyrody we wsi Brzeziny
    (Źródło: CRFOP, 30.VI.2017)

• Według danych Centralnego Rejestru From Ochrony Przyrody (CRFOP) z dnia 30.06.2017 na obszarze wsi Brzeziny znajdują się 2 formy ochrony przyrody . Poniżej zamieszczona jest pełna lista obiektów wraz z ich typem i podstawowymi informacjami. Dostępna jest również interaktywna wyszukiwarka form ochrony przyrody, która ma wpływ na obiekty prezentowane na liście oraz na interaktywnej mapie form ochrony przyrody.
  • Interaktywna mapa form ochrony przyrody we wsi Brzeziny
    Widok street view niedostępny dla tej lokalizacji
    • Dolina Prosny - obszar chronionego krajobrazuOpis: Wyróżniający się krajobraz o zróżnicowanych ekosystemach wartościowe ze względu na możliwość zaspokajania potrzeb związanych z turystyką i wypoczynkiem lub pełnioną funkcją korytarzy ekologicznych, Data ustanowienia: 1997-02-11, Opis granicy: Opis przebiegu granicy Obszaru Chronionego Krajobrazu Dolina Prosny rozpoczyna się w miejscowości Brzeziny (gmina Galewice) na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego w miejscu przecięcia z drogą z Brzezin do Morawin (woj. wielkopolskie). Stąd granica Obszaru biegnie na północny zachód granicą województw następnie zmienia kierunek na wschodni i podąża dalej granicą województw będącą zarazem północną granicą gminy Galewice i dochodzi do drogi biegnącej przez kompleks lasów państwowych z miejscowości Foluszczyki do miejscowości Mielcuchy. Następnie przecina wspomnianą drogę i podąża dalej granicą województw ok. 1 050 m. Skręca na południe w drogę biegnącą przez las do miejscowości Olendry przez Mąki. Po ok. 800 m zmienia kierunek na południowo-wschodni i idzie wzdłuż cieku przez las. Po ok. 2 660 m skręca i biegnie nadal wzdłuż cieku kolejno na północny-zachód na północ na południowy wschód ponownie na północ i dochodzi do granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego. Dalej podąża wspomnianą granicą na południowy wschód i dochodzi do granicy gmin Galewice i Klonowa. Od tego miejsca granica Obszaru podąża wzdłuż granicy gmin Galewice - Klonowa najpierw w kierunku południowym a następnie wschodnim do styku granic gmin Galewice Klonowa i Lututów. Od tego miejsca granica Obszaru idzie po granicy gmin Galewice i Lututów i dochodzi do styku granic gmin Galewice Lututów i Sokolniki. Następnie kieruje się na południowy wschód i biegnie granicą gmin Lututów i Sokolniki oraz drogą przez wieś Augustynów na odcinku ok. 550 m po czym odchodzi od tej drogi i idzie skrajem lasu oraz granicą wspomnianych wcześniej gmin na południowy wschód a następnie na południe. Po ok. 1 450 m odchodzi od granicy gmin i biegnie dalej na południe skrajem lasu ok. 90 m po czym zmienia kierunek na zachodni wchodząc na teren gminy Sokolniki i wzdłuż cieku podąża do wsi Szustry i dalej drogą leśną przez ok. 560 m do granicy gmin Sokolniki i Galewice. Następnie wzdłuż ww. granicy gmin oraz kompleksu lasów państwowych zmierza w kierunku południowym do południowego skraju kompleksu lasów państwowych. Skręca na zachód a po ok. 940 m na północny zachód podążając po granicy wspomnianego kompleksu leśnego oraz po granicy gmin. Po ok. 510 m odchodzi od granicy wymienionych wcześniej gmin i biegnie po granicy kompleksu lasów państwowych najpierw ogólnie w kierunku północnym następnie wschodnim i ponownie północnym i dochodzi do drogi z miejscowości Ostrów Węglewski - osada Ciepiec do miejscowości Piaski. Skręca na zachód i idzie północnym skrajem wspomnianej drogi. Po ok. 70 m zmienia kierunek na północny a następnie północno-zachodni i podąża po granicy kompleksu lasów państwowych do cieku płynącego na północ od miejscowości Przybyłów. Przecina ciek i biegnie dalej w tym samym kierunku ok. 200 m dochodząc do drogi przez las. Skręca na zachód i podąża wspomnianą drogą leśną do drogi z Ostrówka Węglewskiego do Klonowej przez Przybyłów i Olender. Przecina tę drogę i biegnie dalej na północny zachód drogą z miejscowości Przybyłów do miejscowości Biadaszki przez miejscowości Żelazo i Grobelki. Po ok. 3 800 m granica dochodzi do drogi polnej biegnącej przez przysiółek Grobelki miejscowość Piaski do miejscowości Foluszczyki i drogą tą kierując się na północny zachód dochodzi do granicy kompleksu lasów państwowych i miejscowości Foluszczyki. Skręca na południe i biegnie drogą z miejscowości Foluszczyki do miejscowości Bocian i dochodzi do drogi powiatowej Biadaszki - Galewice. Następnie granica Obszaru podąża zachodnim skrajem wspomnianej drogi na południe ok. 2 980 m przez miejscowość Głaz do drogi biegnącej skrajem kompleksu lasów państwowych. Skręca na zachód i biegnie drogą wzdłuż skraju lasu ok. 1 310 m. Następnie na północ ok. 420 m i ponownie na zachód ok. 1 000 m do wschodniego końca zabudowy miejscowości Jeziorna. Przed zabudową skręca na północ i dochodzi do drogi przez miejscowość Jeziorna. Zmienia kierunek na wschodni i biegnie wspomnianą drogą ok. 140 m dochodząc do rowu. Dalej podąża wzdłuż rowu najpierw na północ ok. 170 m a następnie na zachód ok. 300 m i dochodzi do drogi polnej. Drogą tą kieruje się na północ ok. 110 m a następnie na zachód i przebiega w odległości 270 m na północ od drogi przez miejscowość Jeziorna i dochodzi do skraju lasu i drogi polnej z miejscowości Jeziorna do miejscowości Osiek którą to drogą kieruje się na północny zachód i dochodzi do drogi powiatowej Galewice - Węglewice. Wschodnim skrajem wspomnianej drogi zmierza na północny zachód dochodząc na odległość ok. 230 m od drogi powiatowej Wieruszów - Osiek - Węglowice. Dalej granica Obszaru idzie ogólnie w kierunku północnym najpierw skrajem lasu a dalej skrajem skarpy. Odchodzi od skarpy zmienia kierunek na północno wschodni i idzie wzdłuż cieku do zbiornika wodnego a dalej obchodzi zbiornik od zachodu i północy i dochodzi do skraju doliny Strugi Węglewskiej. Dalej biegnie skrajem tej doliny ogólnie w kierunku południowo-wschodnim. Odchodzi od krawędzi doliny i kieruje się na północ po zapleczu zabudowy przecina drogę z Węglewic do Okonia i przebiega dalej po zapleczu proponowanego kompleksu zabudowy przecina drogę z Węglewic do Biadaszek i biegnie dalej zapleczem zabudowy ok. 170 m do kolejnej drogi biegnącej z Węglewic na wschód. Skręca w tę drogę na wschód a po ok. 50 m na północny wschód i biegnąc drogami polnymi dochodzi do drogi z Węglewic do Grądów. Drogą tą podąża na zachód dochodząc do drogi Wieruszów - Osiek - Węglowice - Spóle. Przecina wspomnianą drogę i biegnie jej zachodnim skrajem ok. 350 m dochodząc do zabudowy wsi Węglewice a dalej biegnie zapleczem zabudowy wspomnianej wsi najpierw na południowy zachód a następnie na południowy wschód i dochodzi ponownie do drogi Wieruszów - Węglewice - Osiek. Wzdłuż zachodniego skraju tej drogi granica Obszaru zmierza na południe dochodząc do Strugi Węglewskiej. Dalej granica idzie ok. 140 m na zachód wzdłuż rowu do skraju doliny Prosny. Zmienia kierunek na południowy i idzie dalej skrajem doliny ok. 890 m dochodząc do drogi biegnącej przez łąki. Drogą tą biegnie dalej na południowy zachód ok. 590 m po czym skręca na wschód w kolejną drogę polną i po ok. 140 m dochodzi do skraju doliny. Skrajem doliny kieruje się dalej na południowy zachód i po ok. 3 340 m dochodzi do drogi polnej. Drogą tą kieruje się na południe i dochodzi do drogi powiatowej Wyszanów - Osiek. Przecina wspomnianą drogę skręca na wschód i idzie południowym skrajem wspomnianej drogi do kolejnej drogi powiatowej Wieruszów - Osiek - Węglewice. Skręca na południe i biegnie jej zachodnim skrajem do granicy gmin Galewice i Wieruszów. Od tego miejsca granica kieruje się na wschód a następnie na południowy wschód po granicy gmin Galewice i Wieruszów i dochodzi do drogi gminnej Osowa - Kowalówka. Następnie odchodzi od granicy gmin w kierunku zachodnim i podąża północno-wschodnim brzegiem wspomnianej drogi do miejscowości Kowalówka. Przecina tę drogę i biegnie północnym skrajem drogi z Kowalówki do Lubczyny. Po ok. 350 m kieruje się na południowy zachód i drogą polną dochodzi do miejscowości Sopel. Przecina drogę i podąża południowym jej skrajem na południowy wschód do miejscowości Porwał i drogi powiatowej Wieruszów - Osiek - Węglewice. Od tego miejsca zmierza na południe zachodnim skrajem wspomnianej drogi i dochodzi do drogi powiatowej Wieruszów - Galewice. Zmienia kierunek na południowo-zachodni i biegnie północnym skrajem wymienionej drogi przecina granicę miasta i dochodzi do drogi Wieruszów - Mirków. Zmienia kierunek na północno zachodni i biegnie wschodnim skrajem tej drogi dochodząc na odległość 20 m od Prosny. Dalej biegnie wzdłuż Prosny w odległości 20 m od prawego brzegu rzeki przekracza linię kolejowy relacji Herby Nowe - Oleśnica i dochodzi do ulicy Sportowej a następnie idąc zachodnim jej skrajem do ulicy Wrocławskiej. Następnie przecina ulicę i idzie na południowy wschód południowym skrajem ulicy Nadrzecznej a następnie skręca na południe i zachodnim skrajem ulicy Polnej dochodzi rowu - cieku wodnego. Zmienia kierunek na wschodni i podąża wzdłuż rowu przecinając granicę miasta dochodzi do drogi z Wieruszowa do Mieleszynka skręca na południowy wschód i po ok. 160 m dochodzi do granicy działek o nr ewid. 2917 i 2919. Dalej biegnie w kierunku południowo-zachodnim granicą ww. działek przecina drogę polną i podąża dalej w tym samym kierunku granicą działek o nr ewid. 2968 i 2969 aż do cieku wodnego przekracza go i skręca na południowy wschód docierając do działki o nr ewid. 3130. Następnie granica zmienia kierunek na południowozachodni po czym na południowo wschodni i północną granicą działki 3348/3 omija zakład produkcyjny firmy AGRECOL Sp. z o. o. docierając ponownie do cieku wodnego. Wschodnim brzegiem wspomnianego cieku dochodzi do działki o nr ewid. 2994 po czym biegnie jej zachodnim skrajem przekracza drogę polną zmienia kierunek na północno-zachodni a po ok. 70 m na północno wschodni i granicą działek o nr ewid. 2896 i 2897 osiąga drogę prowadzącą z Wieruszowa do Mieleszynka. Następnie południowo-zachodnim skrajem drogi omijając zabudowania miejscowości Mieleszynek dochodzi do drogi powiatowej relacji Górka Wieruszowska - Klatka - Mieleszyn. Zachodnim skrajem tej drogi kieruje się na południe do granicy gmin Wieruszów i Bolesławiec. Przekracza granicę i podąża dalej zachodnim skrajem tej drogi na południe przez miejscowości Mieleszyn Chotynin Bolesławiec do Chróścina i drogi z Chruścina do Wójcina. Przecina tę drogę i zmierza w kierunku wschodnim wzdłuż południowego skraju drogi przez Chróścin do granicy gmin Bolesławiec i Łubnice. Skręca na południe a następnie ogólnie w kierunku południowo-wschodnim po granicy gmin Bolesławiec i Łubnice i dochodzi do drogi polnej (w odległości ok. 200 m od granicy województwa łódzkiego i opolskiego i Prosny) zmienia kierunek na wschodni i biegnie drogą polną (Kozacką) ok. 1 700 m. Dochodzi do kolejnej drogi polnej z Wójcina do Papierni i biegnie nią ok. 360 m w kierunku południowym. Następnie zmienia kierunek na ogólnie południowo-wschodni i podąża drogą polną wzdłuż krawędzi doliny Prosny ok. 1 800 m po czym odchodzi od doliny zmierzając drogą polną od Ługu w kierunku Łubnic. Po ok. 500 m ponownie zmienia kierunek na południowo-wschodni i przebiega kolejną drogą polną ok. 1 000 m do osady Krupka zbliżając się na odległość ok. 100 m do granicy województw i Prosny. Od tego miejsca granica biegnie drogą polną na północny wschód do drogi powiatowej Łubnice - Byczyna przecina ją zmienia kierunek na wschodni i biegnąc drogą polną po ok. 2 700 m dochodzi do drogi gminnej Dzietrzkowice - Uszyce Nowe. Przecina ją i w odległości 100 m od przecięcia drogi gminnej skręca na północ i biegnie w odległości 100 m od wspomnianej drogi w stronę Dzietrzkowic. Po przebyciu ok. 300 m kieruje się na południowy wschód i idzie ok. 450 m w odległości 100 m od drogi polnej biegnącej z Dzietrzkowic w wyżej opisanym kierunku. Następnie skręca na północny wschód i podąża kolejną drogą polną po 100 m przecina wspomnianą wcześniej drogę polną z Dzietrzkowic i biegnie dalej ok. 1 100 m po czym skręca na północ i dociera do drogi Dzietrzkowice - Toplin. Skręca na południowy wschód i biegnąc południowym skrajem wspomnianej drogi dochodzi po ok. 300 m do granicy gmin Łubnice - Skomlin. Skręca na południe i biegnie po granicy gmin Łubnice i Skomlin ok. 1000 m do polnej drogi skręca w tę drogę na wschód i biegnie nią ok. 210 m do drogi z Toplina w kierunku łąk przecina tę drogę i idzie po granicy lasu ok. 430 m do rowu melioracyjnego. Zmienia kierunek na południowy i biegnie wzdłuż rowu ok. 80 m a następnie kieruje się na wschód a dalej na południowy wschód po granicy lasu i dochodzi do drogi z Toplina do Uszyc. Przecina tę drogę i idzie dalej na południowy wschód wzdłuż granicy lasu a następnie na południe wzdłuż rowu melioracyjnego ok. 350 m do kolejnego rowu melioracyjnego. Wzdłuż wspomnianego rowu kieruje się na północny wschód i po ok. 550 m dochodzi do drogi z miejscowości Zadole do miejscowości Toplin. Przecina tę drogę i po ok. 50 m dochodzi do kolejnego rowu. Wzdłuż tego rowu kieruje się na południowy wschód a następnie na wschód i dochodzi do drogi polnej. Skręca na południowy zachód w tę drogę i biegnie nią ok. 30 m po czym skręca na południowy wschód w następną drogę polną. Biegnąc tą drogą ok. 350 m dochodzi do kolejnej drogi polnej z Wróblewa do Uszyc. Drogą tą kieruje się na południowy zachód a po ok. 150 m zmienia kierunek na południowo-wschodni i biegnąc drogą polną ok. 770 m dochodzi do miejscowości Grześlaki. Od tego miejsca kieruje się na północny wschód i biegnąc drogą polną ok. 1 490 m dochodzi do drogi z Wróblewa do tzw. "Traktu Częstochowskiego" i traktem tym po ok. 2 030 m dochodzi do granicy gmin Skomlin i Mokrsko przecinając wcześniej drogę powiatową Skomlin - Wróblew - Przedmość. Od granicy gmin Skomlin i Mokrsko granica Obszaru podąża w kierunku północnym po granicy działek 226 oraz 1610 r. i dociera do drogi gminnej. Następnie północnym skrajem ww. drogi biegnie w kierunku wschodnim do granicy działek 230 i 231 po czym skręca w kierunku południowym i podąża granicą ww. działek do tzw. "Traktu Częstochowskiego" którego północnym brzegiem biegnie w kierunku południowo-wschodnim dochodząc do granicy działek 232 i 233. Skręca na północ i granicą ww. działek dochodzi ponownie do drogi gminnej i północnym jej brzegiem biegnie w kierunku wschodnim do drogi Komorniki - Przedmość gdzie zmienia kierunek na północno-wschodni i podąża wzdłuż ww. drogi ok 1250 m do kolejnej drogi prowadzącej z miejscowości Pasternik do miejscowości Żelazna. Dalej wschodnim brzegiem ww. drogi kieruje się na południe do miejscowości Żelazna gdzie zmienia kierunek początkowo na południowo-zachodni a następnie na południowo-wschodni docierając do drogi do miejscowości Pasternik przez Przedmość i Motyl. Drogą tą granica biegnie na północ. Po ok. 200 m odchodzi od wspomnianej drogi kierując się na północny wschód. Po ok. 560 m po raz kolejny zmienia kierunek i biegnie na południowy wschód i po ok. 360 m dochodzi do drogi prowadzącej z Przedmościa do miejscowości Słoniny. Drogą tą zmierza na północny wschód ok. 520 m i dochodzi do skraju lasu i drogi przez miejscowość Słoniny. Drogą tą a zarazem skrajem lasu biegnie na południowy wschód ok. 400 m. Zmienia kierunek i idzie skrajem lasu ogólnie na północny wschód dochodząc do drogi z miejscowości Słoniny do Ożarowa. Podąża nią ok. 470 m po czym odchodzi od niej skręca w drogę polną i biegnie nią najpierw na południe a następnie na wschód i dochodzi do drogi z miejscowości Ożarów do miejscowości Aleksandrów. Przekracza wspomnianą drogę i jej wschodnim skrajem podąża na północny wschód do miejscowości Ożarów i drogi z Ożarowa do miejscowości Wierzbie. Zdążając zachodnim skrajem tej drogi na południowy wschód dochodzi do granicy województwa łódzkiego i opolskiego. Od tego miejsca Granica Obszaru biegnie po granicy województw przez gminy Mokrsko Skomlin Łubnice Bolesławiec i gminę wiejskomiejską Wieruszów. Na terenie gminy Wieruszów w rejonie wsi Dobrydział granica Obszaru odchodzi od granicy województw i biegnie południowym skrajem drogi gminnej na południowy wschód. Po ok. 560 m dochodzi do drogi gminnej z Kuźnicy Skakawskiej do Wieruszowa. Skręca w kierunku północno-wschodnim i biegnąc wschodnim skrajem wspomnianej drogi dochodzi do drogi relacji Opatów - Wieruszów - Mirków - Wyszanów - Doruchów. Przecina ja i biegnie na północ wschodnim jej skrajem wchodzi na teren miasta Wieruszów przecina linię kolejową Herby Nowe - Oleśnica a następnie granicę miasta podąża dalej na północ przez miejscowości Mirków Lubczyna i dochodzi do miejscowości Wyszanów. W Wyszanowie za kościołem odchodzi od ww. drogi skręca na zachód i podąża wschodnim skrajem drogi gminnej na północny zachód dochodząc ponownie do drogi relacji Opatów - Wieruszów - Mirków - Wyszanów - Doruchów. Północnym skrajem tej drogi idzie na zachód docierając po ok. 1500 m do granicy gminy Wieruszów stanowiącej jednocześnie granicę województw łódzkiego i wielkopolskiego. Następnie biegnie w kierunku północnym wzdłuż granicy tych województw aż do okolic miejscowości Brzeziny (gmina Galewice) i drogi z Morawin do Brzezin skąd rozpoczęto opis granic Obszaru Chronionego Krajobrazu Dolina Prosny., Powierzchnia: 14724.0 ha
    • Dolina Rzeki Prosny - obszar chronionego krajobrazuOpis: Obszar obejmuje Dolinę Prosny oraz Kotlinę Grabowską i Wzgórza Chełmce. Na jego obszarze znajdują się tereny o różnych typach ekosystemów., Data ustanowienia: 1997-02-11

Wieś Brzeziny - Transport i komunikacja(drogi publiczne przechodzące przez Wieś Brzeziny i ich kategorie, przebieg dróg, linie kolejowe, stacje kolejowe, przebieg linii kolejowych)

Posiadamy również rozbudowane statystyki o zarejestrowanych pojazdach, wraz z ich typem, wiekiem oraz wieloma innymi cechami. Niestety dane te nie są dostępne dla jednostek administracyjnych mniejszych od powiatów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi bezpośrednio na stronie powiatu wieruszowskiego.

gmina Galewice - wypadki drogowe Powiat wieruszowski - dane o pojazdach
  • Drogi publiczne

• Przez Wieś Brzeziny nie przechodzi żadna droga publiczna zaliczana do kategorii wojewódzkiej lub wyższej. Poniżej znajduje się lista takich dróg w promieniu 10 km wraz z ich typem i kompletnym przebiegiem (spisem miejscowości, przez które przechodzi dana trasa).
    • DW 449droga wojewódzka nr 449(Syców - Pisarzowice - Mąkoszyce - Ligota - Kobyla Góra - Rojów - Ostrzeszów - Bukownica - Książenice - Grabów Nad Prosną - Akacyjki - Giżyce - Mączniki - Ostrów Kaliski - Brzeziny - Piegonisko-Kolonia - Sobiesęki - Romanów - Brończyn - Gzików - Błaszki)
    • DW 450droga wojewódzka nr 450(Kalisz - Chotów - Gostyczyna - Leziona - Sławin - Ołobok - Wielowieś - Grabów Nad Prosną - Smolniki - Siekierzyn - Marczykowskie - Stara Kuźnica - Doruchów - Zalesie - Torzeniec - Wyszanów - Lubczyna - Mirków - Wieruszów - Kuźnica Skakawska - Opatów)